Uslovi dostave

Dostava naručenih proizvoda je moguća na sledeća dva načina:

1. Kurirskom službom – BEX

Ovo preduzeće je specijalizovano za brzu i tačnu dostavu paketa uz pristupačne cene. Prilikom kupovine u našoj internet prodavnici svaki kupac se registruje. Podaci koje ste dali prilikom registracije snimaju se u našu bazu podataka. Ove podatke čuvamo u našem sistemu, kao Vaše privatne podatke. Ovi podaci nisu raspoloživi posetiocima našeg sajta. Ovim putem naglašavamo da se Vaši podaci koriste isključivo za fakturisanje proizvoda koje ste Vi naručili, te za potrebe dostave.

Zato Vas molimo da pri registraciji sa posebnom pažnjom ispunite registracioni list. Za registraciju su potrebni Vaši lični podaci (ime i prezime, e-mail adresa, puna adresa stanovanja, broj telefona itd ). U slučaju da se Vaša adresa stanovanja i adresa za isporuku naručenog proizvoda razlikuju, molimo da ispunite odgovarajuće dodatne podatke.

Vaša e-mail adresa služi da Vas obavestimo da smo primili Vašu narudžbinu, i da znate kada je isporuka pokrenuta. Telefonski broj se često koristi kod isporuke proizvoda. Pre isporuke, kurir Vas može nazvati radi dogovora oko isporuke, ako niste kod kuće u momentu planirane isporuke, i sl.

Cena isporuke zavisi isključivo od vrednosti naručenog proizvoda.

Ako kupujete u našoj internet prodavnici preko 4000 dinara, dobijate besplatnu dostavu naručenog proizvoda na teritoriji Republike Srbije (bez Kosova i Metohije) na Vašu željenu adresu. U slučaju kad naručena roba košta manje od 4000 dinara (sa PDV-om), dostava se naplaćuje u fiksnom iznosu od 600 RSD.

2. Isporuka po dogovoru

U slučaju specijalnih, velikih porudžbina moguć je i poseban dogovor o isporuci. Isporuka je moguća našim vozilom ili direktnim preuzimanjem pošiljki na sledećim adresama:

  1. Andreja DOO – Centralni magacin, ulica Novosadska 565, Temerin
  2. Andreja DOO – Poslovnica Novi Sad 2, ul. Pere Popadića 47, Novi Sad
  3. Andreja DOO – Poslovnica Zemun – Autoput BG-NS 63, Zemun
  4. Andreja DOO – Poslovnica Novi Sad, ul. Kisačka 48, Novi Sad
  5. Andreja DOO – Poslovnica Beograd, ul. Bul. Vojvode Stepe 38, Beograd

U slučaju da se preuzimanje naručene robe vrši po dogovoru obavezno je predhodno usaglašavanje preko telefona.

Opšti uslovi poslovanja

Opšti uslovi poslovanja Internet prodavnice „Solar-Shop“ sastavljeni su u skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača i međunarodnim kodeksima za e-poslovanje. „Solar-Shop“ je internet prodavnica, kojom upravlja preduzeće Andreja d.o.o. Prilikom registracije u sistem internet prodavnice, posetilac sajta „Solar-Shop“ prijavljuje se pomoću svog korisničkog imena i lozinke. Nakon registracije, posetilac postaje korisnik i stiče pravo na kupovinu. Opšti uslovi poslovanja podrazumevaju delovanje internet prodavnice „Solar-Shop“, prava korisnika, i poslovni odnos između ponuđača i kupca.

IZVOD IZ ZAKONA O ZAŠTITI POTROŠAČA

Dužnost obaveštavanja pre zaključenja ugovora

Član 13

Trgovac je dužan da pre zaključenja ugovora o prodaji robe ili pružanju usluga, potrošača na jasan i razumljiv način na srpskom jeziku i jeziku i pismu nacionalne manjine u skladu sa zakonom obavesti o:

  1. osnovnim obeležjima robe ili usluge;
  2. poslovnom imenu, matičnom broju, adresi sedišta i broju telefona;
  3. prodajnoj ceni ili načinu na koji će se prodajna cena obračunati ako se zbog prirode robe ili usluge prodajna cena ne može utvrditi unapred, kao i o svim dodatnim poštanskim troškovima i troškovima transporta i isporuke i mogućnosti da se ti troškovi mogu staviti potrošaču na teret;
  4. načinu plaćanja, načinu i roku isporuke, načinu izvršenja drugih ugovornih obaveza;
  5. postojanju zakonske odgovornosti zbog nesaobraznosti robe ili usluge ugovoru;
  6. načinu izjavljivanja reklamacije trgovcu, a naročito o mestu prijema i načinu postupanja trgovca po njima, kao i uslovima koji se odnose na ostvarivanje prava potrošača po osnovu saobraznosti;
  7. prilikom ponude i prodaje tehničke robe o dostupnosti rezervnih delova, priključnih aparata i sličnih delova, tehničkog servisa, odnosno održavanja i opravke za vreme i posle prestanka perioda u kojem odgovara za nesaobraznost ugovoru, odnosno posle prestanka proizvodnje i uvoza robe;
  8. uslovima za raskidanje ugovora, ako je zaključen na neodređeno vreme ili ako se produžava automatski.

U zavisnosti od okolnosti konkretnog slučaja i vrste robe ili usluge trgovac je dužan da pre zaključenja ugovora potrošača obavesti i o:

  1. trajanju ugovora;
  2. minimalnom trajanju ugovornih obaveza;
  3. funkcionalnosti, uključujući i mere tehničke zaštite digitalnog sadržaja;
  4. relevantnoj interoperabilnosti digitalnog sadržaja sa hardverom i softverom o kojima trgovac ima saznanja ili o kojima se razumno može očekivati da ima saznanja;
  5. postojanju i uslovima postprodajnih usluga i garancijama.

Trgovac nije dužan da potrošača obavesti o podacima iz st. 1. i 2. ovog člana, ako te pojedinosti očigledno proizlaze iz okolnosti zaključenja ugovora.
U slučaju javne aukcije, trgovac može da umesto obaveštenja o podacima iz stava 1. tačka 2) ovog člana obavesti potrošača o adresi i podacima koji su od značaja za utvrđivanje identiteta aukcionara.
Ako trgovac i potrošač zaključe ugovor, podaci iz st. 1. i 2. ovog člana postaju njegov sastavni deo.
Teret dokazivanja izvršenja obaveze obaveštavanja potrošača o podacima iz st. 1. i 2. ovog člana snosi trgovac.

Ako prilikom zaključenja ugovora trgovac ne postupi u skladu sa obavezom obaveštavanja iz st. 1. i 2. ovog člana, potrošač može zahtevati poništenje ugovora, nezavisno od toga da li je trgovac imao nameru da ga propuštanjem obaveštavanja navede na zaključenje ugovora. Pravo da se zahteva poništaj ugovora prestaje istekom godinu dana od dana zaključenja ugovora.

Odredbe st. 1. i 2. ovog člana se takođe primenjuju na ugovore o snabdevanju vodom, gasom ili električnom energijom kada oni nisu ponuđeni za prodaju u ograničenoj ili unapred određenoj količini, na ugovore o snabdevanju toplotnom energijom i o isporuci digitalnog sadržaja koji se ne isporučuje na trajnom nosaču zapisa.

Obaveštavanje potrošača i pravo na odustanak

Dužnosti obaveštavanja za ugovore na daljinu i ugovore koji se zaključuju izvan poslovnih prostorija

Član 27

Trgovac je dužan da pre zaključenja ugovora na daljinu, odnosno izvan poslovnih prostorija, pored podataka iz člana 13. ovog zakona, na jasan i razumljiv način potrošača obavesti o:

  1. adresi na kojoj posluje, ako ne posluje na adresi na kojoj mu je sedište ili prebivalište i adresi, broju faksa i adresi elektronske pošte trgovca u čije ime postupa na koju potrošač može da izjavi reklamaciju;
  2. prodajnoj ceni koja obuhvata ukupne troškove za obračunski period u slučaju ugovora sa neodređenim trajanjem ili ugovora koji sadrži pretplatu; kada se ovakvim ugovorima predviđa plaćanje fiksne sume, prodajna cena obuhvata ukupne mesečne troškove; kada se ukupni troškovi ne mogu pouzdano unapred obračunati, saopštava se način na koji će se prodajna cena obračunavati;
  3. trošku korišćenja sredstava komunikacije na daljinu za zaključivanje ugovora kada se taj trošak obračunava na osnovi različitoj od osnovne tarife;
  4. uslovima, vremenskom roku i postupku za ostvarivanje prava na odustanak od ugovora u skladu sa članom 28. ovog zakona;
  5. obavezi da plati trgovcu razumne troškove u skladu sa članom 35. stav 3. ovog zakona, ako potrošač ostvaruje pravo na odustanak od ugovora nakon što je podneo zahtev u skladu sa članom 28. stav 2. i članom 29. ovog zakona;
  6. kada pravo na odustanak od ugovora nije predviđeno u skladu sa članom 37. ovog zakona, o podatku da potrošač ne može da koristi pravo na odustanak ili, gde je primenjivo, okolnostima pod kojima potrošač gubi pravo na odustanak od ugovora;
  7. postojanju njegovog ugovornog odnosa sa poštanskim operatorom preko koga potrošač može, u slučaju reklamacije zbog nesaobraznosti, da pošalje robu o trošku trgovca.

U zavisnosti od okolnosti konkretnog slučaja i vrste robe, trgovac je dužan da potrošača obavesti i o:

  1. dužnosti potrošača da snosi troškove povraćaja robe u slučaju odustanka od ugovora i, za ugovore na daljinu, ako se roba zbog svojih karakteristika ne može vratiti poštom, troškove vraćanja robe;
  2. postojanju primenjivih kodeksa dobre poslovne prakse i načinu na koji se može steći uvid u sadržaj kodeksa, gde je primenjivo;
  3. minimalnom trajanju ugovornih obaveza potrošača u skladu sa ugovorom;
  4. postojanju i uslovima za polaganje depozita ili drugih finansijskih garancija koje potrošač na zahtev trgovca treba da plati ili dostavi;
  5. mogućnosti pristupa vansudskim mehanizmima za rešavanje sporova koje trgovac unapred prihvata i načinima pristupa.

Odredbe st. 1. i 2. ovog člana primenjuju se i na ugovore o snabdevanju vodom, gasom ili električnom energijom kada oni nisu ponuđeni za prodaju u ograničenoj ili unapred određenoj količini, ili na ugovore o snabdevanju toplotnom energijom ili o isporuci digitalnog sadržaja koji se ne isporučuje na trajnom nosaču zapisa.

U slučaju javne aukcije podaci o trgovcu iz člana 13. stav 1. tačka 1) ovog zakona i stava 1. tačka 1) ovog člana mogu biti zamenjeni istovrsnim podacima o aukcionaru.
Podaci iz stava 1. tač. 4) i 5) i stava 2. tačka 1) ovog člana mogu biti dostavljeni putem obrasca iz člana 28. ovog zakona.

Trgovac je dužan da pre zaključenja ugovora o pružanju finansijskih usluga na daljinu, potrošača, na jasan i razumljiv način, obavesti o:

  1. osnovnim obeležjima finansijske usluge;
  2. prodajnoj ceni finansijske usluge uključujući poreze, takse, troškove i naknade, odnosno o načinu obračunavanja cene ako prodajna cena finansijske usluge ne bude iskazana;
  3. posebnim rizicima koji se odnose na određeni finansijski instrument;
  4. periodu za koji važe data obaveštenja;
  5. načinu plaćanja.

Ukoliko trgovac ne ispunu obavezu obaveštavanja o dodatnim troškovima iz člana 13. tačka 3) ovog zakona i stava 2. tačka 1) ovog člana potrošač nije dužan da snosi te troškove.
Trgovac je dužan da podatke iz st. 1, 2. i 6. ovog člana pruži potrošaču na srpskom jeziku.
Podaci iz st. 1, 2. i 6. ovog člana predstavljaju sastavni deo ugovora na daljinu ili ugovora koji se zaključuje izvan poslovnih prostorija.
Teret dokazivanja izvršenja obaveza u skladu sa st. 1, 2. i 6. ovog člana i čl. 30. i 31. ovog zakona je na trgovcu.

Pravo potrošača na odustanak od ugovora

Član 28

Potrošač ima pravo da odustane od ugovora zaključenog na daljinu, odnosno izvan poslovnih prostorija u roku od 14 dana, bez navođenja razloga i dodatnih troškova, osim troškova iz čl. 34. i 35. ovog zakona (u daljem tekstu: odustanak od ugovora).

Potrošač ostvaruje pravo na odustanak od ugovora izjavom koju može dati na posebnom obrascu za odustanak od ugovora zaključenog na daljinu, odnosno izvan poslovnih prostorija ili na drugi nedvosmislen način (u daljem tekstu: obrazac za odustanak).

Izjava o odustanku od ugovora kod ugovora na daljinu i ugovora koji se zaključuju izvan poslovnih prostorija smatra se blagovremenom ukoliko je poslata trgovcu u roku iz stava 1. ovog člana.

Izjava o odustanku od ugovora proizvodi pravno dejstvo od dana kada je poslata trgovcu.

Ako trgovac omogući potrošaču da elektronski popuni i pošalje obrazac za odustanak, dužan je da ga o prijemu obrasca bez odlaganja obavesti u pisanoj formi ili na drugom trajnom nosaču zapisa.

Protekom roka iz člana 29. ovog zakona prestaje pravo potrošača na odustanak od ugovora.

Teret dokazivanja da je postupio u skladu sa odredbama st. 1.-5. ovog člana, radi ostvarivanja prava na odustanak od ugovora, je na potrošaču.  Oblik i sadržinu obrasca za odustanak propisuje ministar nadležan za poslove zaštite potrošača (u daljem tekstu: Ministar).

Pravo na odustajanje od kupovine

Povraćaj robe i reklamacija

Proizvod/e možete vratiti u roku od 14 dana od primanja narudžbine, bez potrebe za obrazloženjem. Proizvod/i moraju biti vraćeni neoštećeni, nekorišćeni i u originalnoj ambalaži..

Proizvod/i se mogu vratiti:

  1. Poštom na adresu (troškovi poštarine padaju na teret kupca):
  2. Temerin 21235, Srbija, Novosadska 565
  3. e-mail: office@andreja.co.rs
  4. Tel: 021/840-603
  5. Radno vreme: 8 – 16 (radnim danima)

U slučaju povraćaja proizvoda na adresu Prodavca, priložite propisno popunjenu i potpisanu Izjavu o odustajanju, koju možete odštampati OVDE. 

Kupac može predati i sopstvenu izjavu o raskidu iz koje izričito proizlazi da raskida ugovor, uz navođenje broja narudžbine. Podrazumeva se da je kupac pravovremeno vratio robu ako je poslata pre isteka roka od 14 dana. Kao datum slanja važi datum kada je pošta datirana od strane pružaoca poštanskih usluga. Povraćaj sredstava vrši se u roku 14 dana od dana prijema obaveštenja o raskidu ugovora pod uslovom vraćanja proizvoda. Pružalac usluga zadržava pravo na zadržavanje povrata primljene uplate do trenutka preuzimanja vraćenih proizvoda ili dok kupac ne priloži dokaz da je proizvode poslao natrag pružaocu usluge. Detaljnije informacije o uslovima povrata potražite ovde. Ako proizvod vraćate na osnovu prava na garanciju ili zbog materijalnog nedostatka, pozivamo vas da pročitate Uslove i odredbe u odeljku Reklamacija.
Povraćaj sredstava
U slučaju vraćanja robe i povraćaja sredstava kupcu koji je prethodno platio nekom od platnih kartica, delimično ili u celosti, a bez obzira na razlog vraćanja, Prodavac će obaviti povraćaj sredstava na račun korisnika kartice.

Kako reklamirati proizvod kupljen u Webshopu?

Ako ste, na primer, kupljeni proizvod upotrebili i niste zadovoljni njegovim svojstvima ili mislite da proizvod nije ono što vam treba, možete ga poslati poštom sa sve potrebnom dokumentacijom na adresu Prodavca:
poštom na adresu (troškovi poštarine padaju na teret kupca):

  1. Temerin 21235, Srbija, Novosadska 565
  2. e-mail: office@andreja.co.rs
  3. Tel: 021/840-603
  4. Radno vreme: 8 – 16 (radnim danima
  5. Prava garancije
  6. U trenutku kupovine, pored računa dobili ste garantni list sa popisom svih naših ovlašćenih servisera. Garantna prava možete zatražiti u našim prodavnicama ili direktno kod jednog od pružaoca usluga navedenih u garantnom listu. Isto važi i za online kupovinu.

Troškove dostave snosi kupac.

Pritužbe i sporovi

Ponuđač poštuje važeće zakonodavstvo o zaštiti potrošača. Ponuđač je dužan da uspostavi efikasan sistem obrade pritužbi. Kupac se može u slučaju pritužbe obratiti ponuđaču telefonom ili preko elektronske pošte. Postupak za predaju pritužbi moguć je preko elektronske pošte office@andreja.co.rs ili pismeno na adresu preduzeća. Ponuđač će u roku od pet radnih dana potvrditi, da je primio pritužbu i obavestiti kupca o toku obrade iste. Ponuđač je svestan, da je bitna karakteristika potrošačkog spora, barem, što se tiče sudskog postupka, njegov odnos između ekonomske vrednosti zahteva i troškova, koji nastaju kod rešavanja samog spora. To je takođe glavna prepreka, da potrošač ne pokrene spor kod suda. Zato se ponuđač trudi, da po svojim najboljim mogućnostima, sve sporove reši sporazumno.

Tajnost podataka

Ponuđač se obavezuje da će trajno čuvati sve lične podatke svojih korisnika. Oni će biti korišćeni isključivo za slanje informativnog sadržaja, ponude, računa i eventualnih promena. Podaci korisnika ni u kom slučaju neće biti predati trećoj osobi.

Izuzimanje odgovornosti

Ponuđač se po svojim najboljim mogućnostima trudi da osigura ažurnost i pravilnost podataka, objavljenih na njegovim stranama. Uprkos tome može se dogoditi da se svojstva proizvoda, njihova dobavljivost promeni tako brzo, da ponuđač ne uspe ispraviti podatke na internet stranicama. U tom slučaju ponuđač je dužan da obavesti kupca o promenama i omogući mu odustajanje od narudžbine ili zamenu narudžbine. Ponuđač ne odgovara za sadržaj mišljenja o artiklima, koje napišu posetioci. Ponuđač mišljenja pre objave pregleda i odbije ona, koja sadrže očigledne neistine, uvrede ili navode na pogrešne zaključke. Ponuđač ne odgovara za informacije u mišljenjima i ne preuzima nikakvu odgovornost, koja proizilazi iz informacija o mišljenjima. Sve fotografije proizvoda su simbolične i zbog toga postoji mogućnost da se slika razlikuje od samog proizvoda.

Obaveze trgovca i prava potrošača

Prema Zakonu o zaštiti potrošača (dalje: Zakon), ugovor na daljinu je ugovor zaključen između trgovca i potrošača u okviru organizovane prodaje ili pružanja usluga na daljinu bez istovremenog fizičkog prisustva trgovca i potrošača, isključivom upotrebom jednog ili više sredstava komunikacije na daljinu do trenutka zaključenja ugovora, uključujući i sam trenutak zaključenja.

Obaveze trgovca:

  1. Pre zaključenja ugovora (konkretno u toku telefonskog razgovora), trgovac je dužan da potrošača obavesti o: karakteristikama proizvoda, načinu plaćanja, načinu i roku isporuke, troškovima isporuke (ukoliko postoje), odgovornosti prodavca za saobraznost prodate robe u roku od dve godine od dana kupovine, zatim da li za taj proizvod daje garanciju i koliko traje garantni rok, kao i o pravu potrošača da se predomisli i bez navođenja razloga odustane od kupovine u roku od 14 dana od dana isporuke robe (čl. 13. i 27. Zakona);
  2. Po zaključenju ugovora, trgovac je dužan da izvrši isporuku robe u roku od 30 dana, ukoliko nije ugovoren duži/kraći rok (član 32. Zakona);
  3. Uz robu koju isporučuje, trgovac je dužan da dostavi potrošaču račun, obrazac za odustanak od ugovora i predugovorno obaveštenje, zatim garantni list ukoliko je ugovorena garancija, kao i uputstvo za upotrebu i montažu na srpskom jeziku ukoliko je reč o isporuci tehničke robe. (čl. 12, 31, 47. i 54. Zakona);
  4. Ukoliko potrošač iskoristi svoje pravo i odustane od ugovora, trgovac je dužan da izvrši povraćaj uplata koje je primio od potrošača, i to u roku od 14 dana od dana kada je primio obrazac za odustanak. Pravo je trgovca da odloži povraćaj sredstava dok ne dobije robu natrag ili dok potrošač ne dostavi dokaz da je robu poslao trgovcu (član 34. Zakona).

Prava potrošača:

  1. Potrošač ima pravo da se predomisli i odustane od kupovine u roku od 14 dana od dana kada mu je roba isporučena. Potrošač ovo pravo iskorišćava tako što popunjava i šalje trgovcu obrazac i odustanak od ugovora, kao i dostavljenu robu, i to čini o sopstvenom trošku (čl. 28. i 35. Zakona);
  2. Ukoliko se na kupljenom proizvodu pojavi nedostatak, proizvod ne funkcioniše, pokvari se itd., potrošač ima pravo da reklamira kupljenu robu, u roku od dve godine od dana kada mu je roba isporučena, i to po osnovu zakonske odgovornosti prodavca za saobraznost prodate robe. Ukoliko je za kupljeni proizvod dobio garanciju, potrošač ima pravo da robu reklamira u toku trajanja garantnog roka, npr. garancija na proizvod tri godine (član 56. Zakona);
  3. Potrošač ima pravo da raskine ugovor ukoliko mu trgovac ne isporuči robu u ugovorenom roku, a potrošač je obavestio trgovca da je isporuka na određeni dan od suštinskog značaja za njega (na primer, potrošač naruči haljinu za predstojeću svečanost, koja je tačno određenog datuma, ali trgovac kasni sa dogovorenom isporukom). U slučaju raskida ugovora, trgovac je dužan da odmah, a najkasnije u roku od tri dana od dana raskida ugovora vrati potrošaču sav plaćeni iznos po osnovu ugovora (član 48. Zakona).

Garancija i servis

Uslovi garancije i spisak ovlašćenih servisa

„ANDREJA“ doo garantuje za kvalitet svih svojih proizvoda navedenih na ovom sajtu. Svi proizvodi su originali svoje robne marke i odgovaraju specifikaciji navedenoj na sajtu. U slučaju nejasnoća vezano za parametre ili karakteristike nekog proizvoda molimo da nam se obratite!

Sva roba se isporučuje u originalnoj ambalaži, ukoliko je poseduje (sem nekih proizvoda iz dodatne opreme), sa računom i ispunjenim i overenim garantnim listom, koji morate čuvati (za slučaj reklamacije)!

U slučaju reklamacije na proizvod, u skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača, kupci (fizička lica) obraćaju se prodavcu/ trgovcu kod kojeg je proizvod kupljen ili najbližem ovlašćenom serviseru, ili centralnom servisu u Temerinu (za proizvode čiji je davalac garancije „ANDREJA“ doo).  Kupci – pravna lica obraćaju se našim poslovnicama ili centrali u Temerinu, ul. Novosadska 565, tel. 021/840666.

NAPOMENA: Roba se plaća prilikom preuzimanja direktno kurirskoj službi u dinarima po ceni koja je potvrđena u narudžbenici. Cene prikazane na sajtu, su u Dinarima i sa uračunatim PDV-om. Cene vrede u trenutku predaje narudžbine. U slučaju da se cena artikla u toku obrade narudžbine promeni, ponuđač će o tome obavestiti kupca. Ponuđač će po svojim najboljim mogućnostima pokušati u svakom slučaju da kupcu osigura nižu cenu tj. valjano rešenje, koje bi zadovoljilo obe strane.